A „Kommunikációs és promóciós kampány a halfogyasztás népszerűsítésére (Kapj rá!)” elnevezésű, MAHOP-5.3.2.-2016-2017-00001 azonosítószámú projekt keretében egy elemző tanulmány készült, amely magában foglalta a halászati és akvakultúra termékek ágazati helyzetértékelését, valamint a fogyasztói szokások és preferenciák feltárását.
Az elemző munka alapját az alábbi három terület jelentette:
– forgalomba hozatali feltételek javításának lehetőségei (esetleges lehetséges új piacok figyelembevételével),
– a minőség és a hozzáadott érték lehetőségei az akvakultúra termékek körében,
– akvakultúra termékek fogyasztása (különös tekintettel a halra), a kínálat és a fogyasztói igények összefüggésének vizsgálatával a közétkeztetés rendszerében.
Kutatási és vizsgálati területek voltak továbbá:
– halfogyasztás Magyarországon,
– a piacok átláthatóságának vizsgálata,
– a fogyasztói trendek hal és akvakultúra termékekhez kötődő viszonya,
– a trendek és ellentrendek vizsgálata,
– a fogyasztói és vásárlói csoportok.
Az ELEMZŐ TANULMÁNY innen letölthető.