Az ingyenesen elérhető „Kapj rá!” mobil applikációval és a karácsonyi halvásárlást is támogató interaktív térképpel – számtalan halfajból és ízletes receptből válogatva – könnyedén készíthetünk zamatos halételeket advent idején is.
A halfogyasztás ösztönzését célzó, Agrárminisztérium (AM), Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL) és Agrármarketing Centrum (AMC) közös karácsonyi sajtótájékoztatóján elhangzott: az elmúlt években tapasztalható, folyamatos emelkedés eredményeként, hazánkban 6,7 kilogrammra nőtt az egy főre jutó hazai halfogyasztás mértéke. Farkas Sándor, az agrártárca miniszterhelyettese kijelentette: a jó minőségű hazai halak fogyasztásának növelése biztosabb megélhetést nyújt a hazai haltermelőknek, hozzájárul a vidék stabilitásához és a fenntartható fejlődéshez.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője úgy látja, a halfogyasztás hazai emelkedését jelentős mértékben támogatta a halhús áfájának csökkentése, amely a hal árának piaci pozícióját segítette; másrészt az elmúlt évek gazdasági fejlődése, amely a hazai vásárlóerőt növelte; harmadrészt pedig az a tudásmegosztó „Kapj rá!” kampány, amelyet a MAHOP Irányító Hatóság megbízásából az AMC 2023-ig folytat a hazai halfogyasztás ösztönzése érdekében. Ennek részeként Ondré Péter – a médiafelületeken megjelenő hirdetések, cikkek és híranyagok mellett – azokról a kis- és nagy rendezvényre ellátogató kóstoltató roadshow elemekről beszélt, amelyeken a hazai halágazat termékeit alkalmazó legújabb gasztronómiai remekeket, a legmodernebb technikák alkalmazásával készült ételeket ízlelhetik meg a látogatók.
A kampány részeként a social térben közismert szakemberek és influencerek osztják meg szaktudásokat az érdeklődőkkel, többek között Rácz Jenő Michelin-csillagos séf 16 részes videósorozattal mutatja be, hogy a filézéstől az asztalig hogyan válik a különféle halfajtákból igazán ízletes és zamatos étel. A MAHAL elnöke Dr. Németh István és a szervezet szóvivője Lévai Ferenc a karácsonyi ünnepekhez közeledve az eredményes év zárásaként rendelkezésre álló kiváló minőségű, nagy mennyiségű és a tavalyival azonos áron beszerezhető friss hal fogyasztására ösztönözve, többek között a halas péntek újbóli bevezetésére buzdította a fogyasztókat.