SAJTÓKÖZLEMÉNY

Budapest, 2018. június 26.

„Kapj rá!” a halra a VOLT Fesztiválon!

 

A nyár a szabadtéri programok időszaka. A halfogyasztást ösztönző „Kapj rá!” kampány kóstoltató roadshowjának köszönhetően a következő hetekben számos rendezvényen és fesztiválon kóstolhatják meg az érdeklődők az egyszerűen elkészíthető, ízletes halból készült ételeket. Ezekben a napokban a soproni VOLT Fesztivál látogatói kaphatnak rá a halra, ha ellátogatnak a Borfaluban található „Kapj rá!” faházhoz. Itt nemcsak megkóstolhatják az ízletes halfalatokat, hanem el is vihetik magukkal a recepteket, és a szerencsekereket megpörgetve további értékes ajándékokat szerezhetnek.

A kampány marketing promócióját a MAHOP Irányító Hatóság megbízásából az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. valósítja meg. A standon többek között halropogós remulád mártással, füstölt busa pástétom és chilis, zöldfűszeres halfasírt várja a bulizás után megéhező fesztiválozókat. Ha járatosak az édesvízi halak ismeretében, akkor megpörgethetik a szerencsekereket is. Ha sikerrel válaszolnak a „fogas” kérdésekre, kóstoló jegyet nyerhetnek. A standon található kiadványokból pedig hasznos információkat és recepteket ismerhetnek meg az érdeklődők. A „Kapj rá!” faház a fesztivál minden napján, 2018. június 30-ig, délután 13 óra és 21 óra között várja az érdeklődőket.

A kampány célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a halfogyasztás fontosságára. Az egy főre jutó halfogyasztás éves szinten nagyon alacsony Magyarországon, 2015-ben mindössze 5-6 kg fejenként, miközben az európai uniós átlag 22 kg körül van. A halhús szervezetünk számára nélkülözhetetlen telítetlen zsírsavakat, teljes értékű fehérjéket, számos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Akik kíváncsiak a változatos módon elkészített halételekre, a nyár folyamán az ország több pontján kóstoltató promóciókon ismerkedhetnek meg a különféle halfajtákkal és receptekkel.

A „Kapj rá!” kampányról:

A hazai halfogyasztás növelése az elsődleges célja az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampánynak. A kampány weboldalán, a www.kapjra.hu oldalon a látogatók információs anyagokat, receptgyűjteményeket és konyhatechnológiai írásokat találnak, amelyek segíthetik eligazodásukat a halgasztronómia világában. A kampány egyszerre igyekszik felhívni a figyelmet az egészséges életmód és a tudatos táplálkozás fontosságára, valamint a fogyasztók számára is megmutatni a halételek sokféleségét és változatos

 

ízvilágát. Az Európai Unió 2006-ban döntött úgy, hogy a halászati támogatásokat leválasztja az agrártámogatási rendszerről, és így hívta életre a 2007-2013-as programozási időszakra az Európai Halászati Alapot. A

2014-2020-as pénzügyi időszakban Magyarország számára a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP 2014-2020) keretében az előző időszakhoz képest 12%-kal több forrás – a hazai társfinanszírozással együtt valamivel több, mint 16 milliárd forint – áll rendelkezésre a haltermeléshez, a halfeldolgozáshoz és a halastavak természeti értékeinek megőrzéséhez kapcsolódó intézkedésekre, illetve a halételek fogyasztásának népszerűsítésére.

További információ a „Kapj rá!” kampányról és a halételekről a www.kapjra.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/kapjra/ közösségi oldalon érhető el.